Jesteś tutaj
Strona główna > Kuchnia i zdrowie

Zdrowe przekąski – zamienniki niezdrowych produtków

Nie jest żadną tajemnicą, że zdrowy tryb życia wymaga od nas wielu wyrzeczeń, czasem zbyt wielu… Pięć posiłków dziennie, między którymi nie możemy podjadać, bywa nie lada wyzwaniem, z którym nie każda z nas jest w stanie sobie poradzić. O tym, jak ciężko czasem oprzeć się różnego rodzaju słodkim i słonym przekąskom, nie trzeba nikogo długo przekonywać. Jednak jeśli nie jesteśmy w stanie zrezygnować z podjadania między posiłkami i mimo to, nadal żyć zdrowo – nic straconego. Chipsy i ciasteczka możemy bez obaw zastąpić zdrowymi przekąskami, które będą dla nich smaczną i pełnowartościową alternatywą.

 

Zdrowe przekąski, których nie musimy się obawiać

Jeżeli nie potrafimy się powstrzymać od podjadania w trakcie dnia, istnieje wiele przekąsek, które będą smaczne i zdrowe dla naszego organizmu, w związku z czym będziemy mogli jeść je bez wyrzutów sumienia (oczywiście w racjonalnych ilościach). Oto warte uwagi propozycje:

  • chrupiąca marchew nie tylko zastąpi słone i tłuste chipsy, lecz ponadto dostarczy naszemu organizmowi beta-karoten i całą masę witamin, w tym witaminę E, której nie bez przyczyny przyznano miano witaminy młodości,
  • chipsy z jarmużu, którego właściwości odżywcze doceniali już starożytni,
  • jogurt zwłaszcza naturalny, nie dość, że świetnie smakuje, jest źródłem pełnowartościowego białka i ma zbawienny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie naszych jelit,
  • gorzka czekolada podniesie poziom słynnego hormonu szczęścia – endorfin w naszym organizmie oraz zadziała jako naturalny afrodyzjak,
  • garść orzechów, jednak nie tych solonych czy w karmelu, poprawi naszą pamięć i koncentrację oraz sprawdzi się jako źródło łatwo przyswajalnego białka,
  • ciasteczka pełnoziarniste świetnie zastąpią zwykłe, nie ustępując w stosunku do nich smakiem,
  • sezamki, co prawda, bywają kaloryczne, jednak zawierają masę mikro i makroelementów oraz zdrowych, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu kwasów tłuszczowych,
  • popcorn, jeżeli nie przesadzimy z solą i nie będzie towarzyszyć mu szklanka coli, stanowi niskokaloryczną i tanią przekąskę, która zapewni nam dużo białka, żelaza i fosforu, oraz wypełni żołądek, na tyle, aby na jakiś czas okiełznać nasz apetyt,
  • batonik musli to świetną alternatywa dla zwykłych, czekoladowych batoników,
  • suszone owoce, bywają co prawda stosunkowo kaloryczne, jednak na pewno znacznie w mniejszym stopniuj niż chipsy, czy paluszki,
  • mrożony jogurt z kolei, to świetna odmiana dla kalorycznych lodów,
  • owsianka, której porcja zapewni nam duże ilości białka i sprzyjającego odchudzaniu błonnika,
  • wafle ryżowe podobnie jak w poprzednim przypadku, sprawdzą się świetnie jako smaczne źródło protein i błonnika.
  • poznaj 22 dodatkowe pomysły na zdrowe przekąski.

Jak widać, przekąski wcale nie muszą być niezdrowe i bezwartościowe. Istnieje cały szereg produktów pozytywnie wpływających na nasz organizm i bez problemu znajdziemy wśród nich te, które będą nam smakować.

 

Dodaj komentarz

Top