Jesteś tutaj
Strona główna > Gwiazdy

Wielki Instagram Świątecznej Pomocy

Gdyby każde polubienie na Instagramie było warte złotówkę, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zebrałaby w tym roku o ponad milion złotych więcej.

Większość Polaków co roku angażuje się w pomoc Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy – jako wolontariusze, uczestnicząc w organizowanych przez fundację imprezach finałowych, czy po prostu wrzucając pieniądze do puszki. Okazuje się, że dobroczynnością lubimy też się chwalić – na przykład na zdobywającym coraz większą popularność Instagramie. Agencja Solski Burson-Marsteller przeanalizowała treści, które od 1 do 13 stycznia pojawiały się na Instagramie, oznaczone hashtagami #WOŚP i #WOSP.

– Od 1 do 13 stycznia Polacy opublikowali na Instagramie niemal 20 tysięcy zdjęć i filmów oznaczonych hashtagami #WOŚP i #WOSP – mówi Adam Kaliszewski, Digital Strategist w Solski Burson-Marsteller – oczywiście znaczników, które towarzyszyły multimediom z 23 finału WOŚP było więcej, ale wzięliśmy pod uwagę te najpopularniejsze.

Hashtagi WOSP i WOŚP
Hashtagi WOSP i WOŚP

18 052 zdjęcia i 1 019 filmów opublikowanych w badanym okresie zebrało łącznie 1 114 827 polubień, zostały też skomentowane 26 342 razy.

– Gdyby każdy „lubiący” wrzucił do orkiestrowej puszki złotówkę, datki od samych użytkowników serwisu Instagram w Polsce przekroczyłyby milion złotych – mówi Adam Kaliszewski. – Nawet samo propagowanie idei WOŚP na  tym zupełnie podstawowym poziomie zasługuje na uwagę ze względu na prawdziwą masowość na Instagramie, natomiast warto też podkreślić, że w wirtualny sposób do akcji Jurka Owsiaka włączyli się liczni celebryci popularni wśród młodzieży – np. Dawid Kwiatkowski,  Maffashion, Margaret, czy vlogerka Littlemooonster96. – dodaje Kaliszewski.

10 najpopularniejszych zdjęć z hashtagiem #WOŚP
Użytkownik Polubień Link
@kwiatkowsky 14772 http://instagram.com/p/xuCD15gj4r/
@kwiatkowsky 13766 http://instagram.com/p/xujU1XAjwX/
@maffashion_official 11209 http://instagram.com/p/xYw3J9BA54/
@karolklos 8747 http://instagram.com/p/xuajMQH2ay/
@margaret_official 7566 http://instagram.com/p/xuDeqOqVVT/
@adamox9 7375 http://instagram.com/p/xua6Upza21/
@olciiak 7017 http://instagram.com/p/xuZIlqnh5J/
@w_kracze 6868 http://instagram.com/p/xtoVksjCAd/
@margaret_official 5190 http://instagram.com/p/xwIQEtqVU_/
@kasiasokolowska_official 5086 http://instagram.com/p/xuiJ1cyzww/

 

10 najpopularniejszych zdjęć z hashtagiem #WOSP
Użytkownik Polubień Link
@littlemooonster96 15176 http://instagram.com/p/xtoxwHmTKF/
@maffashion_official 13432 http://instagram.com/p/xtgWG8BA16/
@maffashion_official 11417 http://instagram.com/p/xudicchA3v/
@la.karo 9026 http://instagram.com/p/xtXoDoo6Wg/
@maffashion_official 8074 http://instagram.com/p/xuMJpoBAxH/
@maffashion_official 7986 http://instagram.com/p/xuMNuEBAxR/
@maffashion_official 7290 http://instagram.com/p/xuS4WxhA_L/
@sieradzky 6000 http://instagram.com/p/xXe_-IrPkt/
@jacmonika 4826 http://instagram.com/p/xtqL0Ymqod/
@pilewiczigor 4635 http://instagram.com/p/xwjN0hvXUy/

 

Zgodnie z przewidywaniami, od początku stycznia liczba zdjęć i filmów publikowanych na Instagramie z hashtagami #WOŚP i #WOSP stopniowo rosła, aby 11 stycznia, w dniu finału, osiągnąć apogeum – opublikowano wtedy niemal 14 tysięcy z łącznej liczby 19 071 filmów i zdjęć. W czasie ścisłego finału (19:00-20:00, 11 stycznia) polscy użytkownicy serwisu Instagram wysłali 1779 zdjęć i filmów, co oznacza, że kolejne materiały z hashtagami #WOSP lub #WOŚP publikowane były średnio co 2 sekundy!

Finał WOŚP na Instagramie - godzina po godzinie
Finał WOŚP na Instagramie – godzina po godzinie

Co ciekawe, drugim najpopularniejszym hashtagiem, występującym łącznie z #WOŚP było #polishgirl – oznacza to wprost, że liczne fotografie z finału Orkiestry to tzw. „selfie” użytkowniczek serwisu.

10 najpopularniejszych hashtagów występujących razem z #WOŚP

#pomagamy 1618
#polishgirl 1325
#orkiestra 1013
#pomocy 950
#wielka 935
#love 893
#2015 881
#świątecznej 814
#l4l 746
#wielkaorkiestraświątecznejpomocy 744

O analizie:

Badanie, przeprowadzone przy użyciu autorskich narzędzi analitycznych Burson-Marsteller, objęło okres od  1.01.2015 do 13.01.2015. Analizowane hashtagi to #WOŚP i #WOSP. W wykresach i tabelach poświęconych każdemu z hashtagów odjęto liczbę wpisów oznaczonych drugim z nich (odpowiednio 659 wpisów
z kategorii #WOSP i 645  z kategorii #WOŚP).

 

Dodaj komentarz

Top