Jesteś tutaj
Strona główna > Sport

Jaki sprzęt do ćwiczeń siłowych jest najlepszy?

Praktycznie każdy młody mężczyzna marzy o równomiernie rozbudowanej i umięśnionej sylwetce. Ci, którzy mają odpowiednio wysoki poziom wewnętrznej motywacji, chętnie sięgają po specjalistyczny sprzęt do ćwiczeń siłowych lub po prostu wykupują karnet na siłowni.

Połączenie wysokiej motywacji z właściwie dobranym zestawem ćwiczeń oraz z pełnowartościową dietą zwykle przynosi pozytywne efekty już w krótkim czasie od momentu rozpoczęcia treningów. Zazwyczaj wystarczą 2-3 miesiące ćwiczeń, by zauważyć pierwsze efekty treningu skutkujące zmianą proporcji sylwetki. Taki okres treningowy wystarczy, by zaobserwować u siebie odczuwalne zwiększenie siły i wytrzymałości, a także zauważalne gołym okiem powiększenie masy mięśniowej. A jaki sprzęt do ćwiczeń siłowych będzie najlepszy dla osoby, która dopiero rozpoczyna swój trening siłowy?

sprzęt do ćwiczeń
Sprzęt do ćwiczeń w Kelton.pl

Podstawą każdego treningu siłowego są ciężary, zatem najważniejszym elementem wyposażenia domowej siłowni będą hantle i sztangi. Dla początkujących osób wygodnym rozwiązaniem będzie zakup kilku par hantli o różnej wadze lub jednej pary hantli wyposażonej w szereg różnych obciążeń. Ten drugi wariant wydaje się rozwiązaniem mniej wygodnym, ale w sumarycznym zestawieniu znacznie tańszym.

Oczywiście na rynku znaleźć można hantle różniące się wyglądem i sposobem ich wykonania. Tylko od zasobności portfela i indywidualnych upodobań zależy zatem to, jakie hantle znajdą się na wyposażeniu Twojej siłowni. Niezależnie od hantli, do wzmocnienia siły potrzebna będzie nam także sztanga. Prosta sztanga z ławeczką do podstawowy sprzęt do ćwiczeń siłowych. Tego typu zestaw pozwala na wygodne ćwiczenie mięśni klatki piersiowej i ramion. Sama sztanga jest także przydatnym elementem w ćwiczeniach mięśni pleców, a nawet nóg (przysiady ze sztangą).

Prócz klasycznych ciężarów i obciążeń, przydatnym sprzętem treningowym będzie również wspomniana wcześniej ławeczka oraz drążek do podciągania. Dla początkującej osoby dobrym wyborem będzie ławka prosta ze stojakiem pod sztangę. Osoby zaawansowane treningowo lub te osoby, którym zależy na większym urozmaiceniu własnego treningu, mogą sięgnąć również po ławeczkę skośną (przydaje się podczas treningu pleców i mięśni brzucha). Drążek do dobre urozmaicenie w treningu ramion i pleców. Systematyczne podciąganie pozwala na rozbudowanie mięśni w obrębie ramion, zwłaszcza w okolicach barków, a także mięśni pleców. W sytuacji, gdy nie mamy dostępu do sztangi, to właśnie podciąganie i klasyczne pompki stanowią najlepszy sposób na rozwinięcie siły naszych mięśni.

Dodaj komentarz

Top