Jesteś tutaj
Strona główna > Sport

Sprawdzone sposoby na płaski brzuch

Przyszło nam żyć w czasach, gdy prawdziwie modne jest bycie fit. Nawet, gdy w niewielkim stopniu odbiegamy od przyjętego ideału to możemy popaść w kompleksy na punkcie swojego wyglądu. Warto więc zadbać od siebie, szczególnie, gdy wakacje tuż za pasem. Oponki na brzuchu są największym zmartwieniem większości młodych kobiet. Bardzo ciężko się ich pozbyć, a ich pojawienie się jest zwykle kwestia wieku. Podpowiadamy w jaki sposób skupić się na brzuchu, aby pozostawał on płaski i piękny przez kolejne lata. Przygotowaliśmy pięć sposobów, które pomogą osiągnąć lub zachować płaski brzuch. Stosując się do porad bez większych trudności wymodelujesz swój brzuch.

  1. Prawidłowa postawa ciała

W wielu przypadkach za wydęty i mało atrakcyjny brzuch odpowiada pozycja ciała. Jeżeli się garbimy to na brzuchu może powstawać mało estetyczna fałdka. Podobnie dzieje się, gdy siedzisz pochylona. Jeżeli chcesz wyglądać świetnie w każdej sytuacji to pamiętaj o postawie swojego ciała. Będąc wyprostowaną jesteś w stanie zaprezentować się znacznie lepiej. Poza tym zaleca się noszenie butów na wyższym obcasie – takie ułożenie ciała powoduje, że automatycznie wciągany jest brzuch, co ostatecznie wpływa na jego lepszy kształt.

  1. Ćwiczenia ABS

Ćwiczenia mięśni brzucha są jednym ze sposobów na tzw. sześciopak. Uwidocznienie mięśni brzucha nie jest proste, ale poprzez powtarzalne ćwiczenia jesteśmy w stanie wypracować dobrą formę. Bardzo często stosowany jest trening ABS, który pozwala na rozwój mięśni a w tym również tych skośnych. Mięśnie brzucha regenerują się szybciej od pozostałych więc możliwy jest bardziej intensywny trening. Umięśniony brzuch jest coraz częściej w sferze marzeń kobiet – odchodzi się od zdania, że umięśniona kobieca sylwetka jest aseksualna.

Sprawdź też dietę ABS w Men’s Health.

Przykładowe ćwiczenia

– Klasyczne brzuszki: kładziemy się na plecach, ręce splatamy za głową; nogi nie powinny być ugięte w kolanach, a stopy dotykać podłogi (nie powinny być zablokowane); ćwiczenie wykonuje się zbliżając głowę w stronę kolan za pomocą mięśni brzucha.

– Brzuszki odwrócone: kładziemy się na plecach, a ręce unosimy do góry; dłonie powinny być zablokowana, a nogi uniesione i ugięte w kolanach; za pomocą mięśni brzucha mamy docisnąć plecy do podłogi i unieść biodra o kilka centymetrów.

– Kołyska: należy usiąść na podłodze i ugiąć nogi. Trzymając się ramionami starajmy utrzymywać równowagę (balansowanie na kości ogonowej); z tej pozycji należy wyjść do kolejnej – ręce oraz nogi powinny zostać wyprostowane do tego momentu, aż tułów będzie wyprostowany; następnie wracamy do pozycji wyjściowej.

  1. Dieta

Nawet najbardziej intensywne treningi nie uwidocznią mięśni brzucha jeżeli te będą zasłaniane przez tłuszcz. Chcąc pokazać efekty swojego ćwiczenia będziemy musieli przejść na dietę, która skupi się na redukcji tkanki tłuszczowej. Jest wiele osób umięśnionych, po których nie widać tego właśnie z tego powodu, że mają zbyt wysoką zawartość tłuszczu. Redukcja masy odsłoni skrywaną tkankę mięśniową, co wspaniale podkreśli figurę. Dieta powinna mieć wysoką zawartość białka (nawet 2g na kg masy ciała), dzięki czemu będziemy mogli utrzymać formę i skuteczniej chudnąć.

Dodaj komentarz

Top