Jesteś tutaj
Strona główna > Kuchnia i zdrowie

Sposoby wzmocnienia organizmu na wiosnę

Większość osób przekonana jest, że to właśnie zima jest sezonem, gdy panuje największe zagrożenie chorobowe. W rzeczywistości, jednym najryzykowniejszych dla zdrowia okresów jest wiosna.

Organizm znacznie wyczerpuje swoje siły i resursy przez zimę. Niska temperatura, brak słońca i, oczywiście, dieta, pozbawiona świeżych warzyw i owoców, to tylko niektóre czynniki, sprawiające, że człowiek jest bardzo podatny na choroby wiosną. Poza tym, wiosna jest okresem, w którym odżywają nie tylko rośliny lub insekty, ale również wiele wirusów oraz bakterii, które nie były aktywne w zimę przez chłodna pogodę. A więc, jak wzmocnić organizm na wiosnę?

Gotowe rozwiązania

Jak wzmocnić organizm na wiosnęOczywiście, najprostszym sposobem na poprawę kondycji jest skorzystanie z gotowych rozwiązań. Na szczęście, na rynku można znaleźć ogromną ilość witamin oraz suplementów diety.
Przede wszystkim, należy zwrócić uwagę na tak popularną witaminę C. Ta substancja jest absolutnie niezbędna do regeneracji mięśni, żył oraz innych tkanek ciała. Poza tym, to jest podstawowy środek, walczący z różnego typu infekcjami. Witamina C stosowana jest przez większość osób wyłącznie w momencie choroby, ale bardzo korzystne jest używanie tej substancji w ramach profilaktyki. Wówczas należy stosować mniejsze dawki witaminy, aniżeli w przypadku leczenia schorzenia.

Dobrym rozwiązaniem również są suplementy diety, zawierające od razu kilka witamin. Będą one korzystne dla każdej osoby, która czuje się osłabiona po długiej zimie. Suplementy również pomagają przywrócić siłę i piękno paznokciom i włosom, a także poprawić kondycję cery.
W sklepach zielarskich oraz aptekach także dostępne są różne środki, wyprodukowane specjalnie w celu podwyższenia ilości limfocytów we krwi, które będą walczyły ze wszystkimi zarazkami, obecnymi w ciepłym wiosennym powietrzu. Między innymi, wysoką efektywnością cechuje się taka substancja, jak wyciąg z jeżówki.

Domowe sposoby podwyższania odporności organizmu

Bez wątpienia, warto również wiedzieć o tym, jak wzmocnić organizm na wiosnę za pomocą domowych sposobów. Tak naprawdę, takich możliwości jest bardzo dużo, i każda osoba na pewno będzie mogła zastosować dane metody u siebie w domu.

Przede wszystkim, można spożywać codziennie koktajle witaminowe. Między innymi, dobry napój to sok z zielonych jabłek, imbiru oraz cytryny. Taki zestaw produktów napełni organizm siłą i witalnością.

Innym przykładem napoju witaminowego jest mieszanka soku z cytryny, miodu oraz czosnku. Taki płyn można przyjmować codziennie w małych ilościach (do 50 ml) albo rozcieńczyć go wodą gotowaną w dowolnych proporcjach.

Oczywiście, nie wolno zapominać o zdrowotnych właściwościach herbat ziołowych. Jednym z najlepszych środków, który doskonale uzupełnia wszystkie brakujące witaminy oraz substancje mineralne, jest herbata z wierzbówki. Taka herbata nie tylko potrafi podwyższyć odporność organizmu, ale wyleczyć wiele dolegliwości. Poza tym, jej smak jest bardzo zbliżony do smaku tradycyjnej herbaty czarnej, dlatego może ona zostać doskonałą alternatywą dla gorących napojów.

Inne porady

Kondycja zdrowotna w bardzo dużym stopniu zależy od diety oraz wysiłku fizycznego. Żeby nie rozpoczynać wiosny od chorowania, należy przejrzeć swoje upodobania gastronomiczne i dodać do wyżywienia więcej ryb, olejów roślinnych, kwaśnego nabiału oraz chudego mięsa.
Ćwiczenia nie muszą być wyczerpujące i skomplikowane. Jednym z najlepszych rodzajów sportu jest joga, która wzmacnia mięśnie, a jednocześnie je rozluźnia.
Oczywiście, nie wolno zapominać o regularnych spacerach na świeżym powietrzu.

Dodaj komentarz

Top