Jesteś tutaj
Strona główna > Biznes

Rodzaje skryptów sklepów internetowych

Wybór platformy, na której możesz postawić sklep internetowy jest naprawdę bardzo duży. To, na którą się zdecydujesz głównie zależy od Twojego budżetu, preferencji czy branży, w której działasz. Jeśli jednak jesteś zainteresowany rozwojem własnego biznesu warto jest zainwestować na początku i postawić na rozwiązania serwerowe, dzięki czemu Twój sklep wystartuje w sieci z impetem. Poniżej znajdziesz informacje, o niektórych, najpopularniejszych skryptach internetowych. Być może dzięki temu znajdziesz odpowiedź, który z nich wybrać.

Prestashop

Skrypt z licencją Open Source polecany początkującym i niewymagającym sprzedawcom. Całość obsługi, jak i instalacji platformy są niezwykle proste, w sieci można znaleźć wiele pomocnych informacji, motywów, czy wtyczek, które zwiększą funkcjonalność e-sklepu.

Prestashop jest platformą słabo skalowalną i po pewnym czasie dalsza rozbudowa sklepu staje się niemożliwa.

Magento

Magento to skrypt kombajn. Posiada wiele zalet, przede wszystkim jego rozbudowywanie jest praktycznie nieograniczone, a opcje wbudowane o wiele większe, niż w innych platformach. Magento jest również najlepiej przygotowanym skryptem do pozycjonowania sklepu. Możesz tworzyć indywidualne tytuły strony, niezależne url-e podstron i produktów, tworzyć meta description dla każdej podstrony oraz produktu, zdjęciom dodawać tagi alternatywne, używać tagu kanonicznego, integrować sklep z blogiem, automatyzować tworzenie mapy strony oraz pliku robots.txt. Dzięki tym możliwościom Magento jest najbardziej SEO friendly platformą e-commerce.

Ma ona również swoje wady, takie jak wysokie wymagania serwera oraz dosyć trudną i nieintuicyjną obsługę.

Zobacz artykuł: Czego potrzebujesz, aby mieć sklep internetowy?

WooCommerce

WordPress to najpopularniejszy system zarządzania treścią na świecie. Jest niezwykle prosty w obsłudze, a mnogość wtyczek pozwala na ciągłe poszerzanie jego funkcjonalności. Co ciekawe można na nim również postawić sklep internetowy przy pomocy wtyczki WooCommerce. Zaletami korzystania z WooCommerce jest przejrzystość obsługi, bardzo duża społeczność WordPressa, ilość wtyczek czy zintegrowanie z polskimi systemami płatności, a także przyjazne oraz skuteczne pozycjonowanie sklepu.

Trzeba jednak szczerze powiedzieć, że mimo wielkiej popularności, na WooCommerce powstają raczej nieduże sklepy internetowe. Jeśli jesteś nastawiony na coś większego to lepiej postaw na może trudniejsze w obsłudze, ale skuteczniejsze Magento.

Shoper

Jeśli nie zależy Ci na własnym rozbudowywaniu sklepu i braku nad nim kontroli, a wolisz jak wszystko jest robione za Ciebie automatycznie, to świetnym wyborem może być rozwiązanie w chmurze, takie jak Shoper. Za postawienie sklepu na Shoperze można płacić w ramach licencji lub comiesięczny abonament. Aktualizacje, jak i wsparcie techniczne są tu darmowe. Skrypt posiada darmowe szablony, jednak za indywidualny projekt graficzny przyjdzie Ci już słono zapłacić. Platforma jest zintegrowana z Allegro, porównywarkami cen, hurtowniami oraz Facebookiem oraz obsługuje wiele systemów płatności.

Powyżej podaliśmy kilka rodzajów skryptów z jakich można skorzystać – open sourcowe, przeznaczone jedynie dla sklepów internetowych jak Magento i PrestaShop; uniwersalny CMS, ze wtyczką zamieniającą stronę w sklep internetowy jak WooCommerce oraz platformę działającą w chmurze jak Shoper. Wybór oczywiście zależy od Ciebie, ale lepiej jest zainwestować w sklep internetowy raz a porządnie, niż co miesiąc płacić abonament i słabo rozwijać własny biznes.

Dodaj komentarz

Top