Jesteś tutaj
Strona główna > Biznes

Czy reklama zawładnęła internetem?

Przeglądając na co dzień różnego typu strony www czy portale społecznościowe, prześladuje nas odczucie, że na każdym kroku widzimy spoty reklamowe lub bannery, które zachęcają nas do kupna wszelakiej maści asortymentu. Google, Youtube, Facebook czy nawet gry na urządzenia mobilne, obecnie wszędzie natrafiamy na materiały, przygotowane po to, aby zachęcić nas do kupna tej lub innej rzeczy.

Reklama w Youtube

spoty reklamoweJeszcze kilkanaście lat temu sam Youtube był sensacją i czymś niezwykłym, nowym, oferującym ogromne możliwości dla wszystkich. Każdy mógł nagrywać filmiki oraz umieszczać je na tym serwisie. Zaczęły powstawać pierwsze video blogi. Muzycy mogli w końcu poszerzać grono odbiorców swoich teledysków muzycznych, które udostępniali i udostępniają do dziś na swoich kanałach. Oczywiście w pewnym momencie właściciele tego serwisu wykorzystali jego potencjał i umożliwili różnym markom umieszczanie swoich krótkich spotów reklamowych. Wyświetlają się one czasami przed odtworzeniem filmiku, który faktycznie chcemy obejrzeć lub jeśli materiał zamieszczony na danym kanale Youtube jest dłuższy, może mieć w sobie momenty, podczas których nastąpi kilkunastosekundowa przerwa na spot reklamowy danej marki. Z początku, taka zagrywka wydała się mocno irytująca dla regularnego odbiorcy tego serwisu, ale z czasem obecność filmików reklamowych przed lub w trakcie materiału, który chcemy zobaczyć, stały się oczywistością. W końcu korzystanie z tej strony jest całkowicie darmowe, dlatego większość użytkowników była i jest w stanie zrozumieć taki stan rzeczy.

Już nie tylko telewizja

Kiedyś spoty reklamowe wyświetlano tylko w telewizji, w przerwach pomiędzy programami lub w trakcie trwania filmu. Duża oglądalność sprawiała, że widzowie, często nieświadomie decydowały się później na zakup danego, przedstawianego w reklamie produktu. Oczywiście tematyka takich filmików reklamowych, zawsze musiała i musi odpowiadać sprzedawanemu produktowi oraz wizerunkowi marki, która dany produkt sprzedaje. Spoty reklamowe zupy w proszku są ciepłe, spokojne, mają domowy, rodzinny klimat. Za to reklamy dezodorantu w sztyfcie dla mężczyzn, szczególnie te skierowane do młodszej części konsumentów, potrafią być pełne koloru, zwrotów akcji i żartów. Ważnym czynnikiem definiującym, czy dane spoty reklamowe są skuteczne czy też nie, była zawarta w nich melodia, piosenka lub rymowanka, która mimowolnie wpadała w ucho oglądającym, a potem wracała do nich w najmniej spodziewanych momentach, dzięki czemu wizerunek marki, nazwa oraz logo zostawały w pamięci konsumentów na dłuższy czas.

Dodaj komentarz

Top