Jesteś tutaj
Strona główna > Kuchnia i zdrowie

Nowa dieta treściowa

Świąteczno-noworoczne postanowienia nie zawsze muszą dotyczyć diety żywieniowej. Warto w tym refleksyjnym okresie pomyśleć również o strawie duchowej. Tym bardziej, że w przypadku pokarmu dla duszy nie musimy się ograniczać. Wręcz przeciwnie, zalecane są bardziej obfite i częstsze „posiłki”.


Święta to czas, kiedy dużo myślimy o jedzeniu. Z jednej strony – cieszymy się perspektywą suto zastawionego stołu. Z drugiej strony, z niepokojem zerkamy na wagę. Dlatego siedząc nad suto zastawionym stołem, obiecujemy sobie w Nowym Roku żywić się lepiej i bardziej świadomie. Wiele z naszych obietnic dotyczyć będzie zdrowszego i bardziej świadomego żywienia się. Oprócz ulubionych przysmaków, w czasie świąt wyczekujemy też prezentów. Niejeden z nas znajdzie pod choinką książki czy prenumeraty czasopism. Czy sięgniemy po nie z radością?
Polacy nie czytają. Jak dowiadujemy się m.in. z raportów Biblioteki Narodowej, dotyczy to nie tylko książek, ale też krótkich, liczących powyżej trzech stron, tekstów. Dlaczego tak się dzieje? Czy to wyłącznie lenistwo? Może na przeszkodzie stoi też brak znajomości wartościowej oferty? To, po co łatwo sięgnąć, nie zadowala nas w pełni. A nie zawsze mamy ochotę aktywnie poszukiwać wartościowych treści.
Rynek jakościowych produktów i usług nie tworzy się w próżni. Potrzebni są dobrzy producenci, ale też wymagający klienci, chętni do zmiany nawyków, spróbowania czegoś nowego – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń Akademii PARP. Tak dzieje się w przypadku rynku żywności. Środowiska slow food zmieniły zwyczaje żywieniowe koneserów, ale wpływają też na zmiany diety przeciętnych konsumentów. Coraz częściej sięgamy po kasze, świeże warzywa i owoce wyprodukowane w pobliskich gospodarstwach. Odkrywamy zapomniane tradycje i cieszymy się z nowych receptur odmładzających polską kuchnię. A dzięki temu stale polepsza się oferta produktów spożywczych.

Może warto zacząć równie aktywnie poszukiwać dobrych treści w języku polskim? Zarówno wydawnictw tradycyjnych, jak i elektronicznych, w tym treści w Internecie. Rynek informacji i wiedzy potrzebuje dobrych dostawców treści, ale też świadomych i wymagających odbiorców. – Takimi aktywnymi odbiorcami treści są uczestnicy Akademii PARP – zauważa Aneta Grzyb-Hejduk. Nie tylko korzystają ze szkoleń – wielu udziela się w społecznościach szkoleniowych, komentuje na forum, dzieli się spostrzeżeniami w ankietach.
Bez tak licznego grona aktywnych odbiorców trudno byłoby nam przygotować wiele poszukiwanych szkoleń – dodaje Aneta Grzyb-Hejduk. Stały kontakt z uczestnikami zawsze pomagał nam rozwijać ofertę, dostosowywać sposób przekazu wiedzy do potrzeb i zwyczajów odbiorców. Dzięki temu, że szkolenia są dobrze dopasowane do profilu odbiorców i przekazują ważną, potrzebną im wiedzę, znalazły uznanie ok. 200 tys. uczestników.
Przy okazji świąt, życząc naszym uczestnikom wszystkiego najlepszego, przypominamy o tym, by sięgali po kolejne szkolenia, artykuły czy pigułki wiedzy. Mamy nadzieję, że wśród noworocznych postanowień znajdzie się również miejsce na to jedno, dotyczące korzystania ze szkoleń Akademii PARP a także poszukiwania innych wartościowych treści dla polskich odbiorców.
Szkolenia Akademii PARP zostały przygotowane specjalnie dla polskich małych i średnich firm. Akademia PARP to już prawie 100 szkoleń elektronicznych a także pigułki wiedzy i lżejsze treści przydatne przedsiębiorcom, pracownikom i osobom planującym rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej. Projekt jest realizowany na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

kontakt: Agnieszka Kucharska
tel. 22 5816 317
email: asz@estakada.pl

Dodaj komentarz

Top