Jesteś tutaj
Strona główna > Sport

Jaka ławka treningowa do ćwiczeń w domu?

Wyposażenie domowej siłowni nie musi wiązać się z dużymi wydatkami. W praktyce wystarczy zaopatrzyć się w kilka podstawowych przyrządów do ćwiczeń, dzięki którym będziemy mogli pracować nad głównymi partiami mięśni naszego ciała. Do grupy podstawowych sprzętów treningowych, jakie powinny znaleźć się w domowej siłowni, zaliczyć możemy ławki treningowe, hantle, sztangę z obciążeniami, drążek do podciągania, piłkę gimnastyczną i taśmy lub gumy do ćwiczeń. Taki zestaw sprzętu pozwoli ćwiczyć praktycznie każdą grupę mięśni. Jeśli w sposób szczególny zależy nam na rozwinięciu muskulatury, pierwsze, w co powinniśmy zainwestować to ławeczka do ćwiczeń i sztanga z odpowiednio dobraną ilością obciążeń.

ławki treningoweRodzaje ławek treningowych

W sprzedaży znajdziemy niezliczoną liczbę modeli ławek treningowych o różnych parametrach technicznych. W praktyce wybieramy pomiędzy jednym z dwóch podstawowych typów takich ławek. Model numer jeden to ławka prosta przeznaczona do wyciskania sztangi – do ćwiczenia mięśni klatki piersiowej i mięśni ramion. Model drugi to ławka skośna, idealna do treningu mięśni brzucha. Bardziej zaawansowane wielopozycyjne ławki treningowe oferują nam możliwość treningu mięśni brzucha lub klatki piersiowej – wystarczy ustawić je w odpowiedniej płaszczyźnie. Jeśli zamierzasz ćwiczyć wyłącznie w domu, najlepszym wyborem będzie właśnie ławka wielopozycyjna, dająca możliwość regulacji kąta nachylania, co pozwala atakować mięśnie pod wieloma różnymi kątami, a tym samym w zdecydowany sposób zwiększać efektywność treningu siłowego.

Dodatkowe elementy do ławek treningowych

Ławki o najprostszej konstrukcji zwykle pozbawione są dodatkowych elementów, które wpływają na liczbę możliwych do wykonania ćwiczeń fizycznych. Dobrze zatem sięgać po takie ławki treningowe, które albo od razu wyposażone są w dodatkowy osprzęt, albo pozwalają na jego późniejsze podpięcie do ławki. Przykładem dodatkowych akcesoriów, w które może być wyposażona ławeczka do ćwiczeń, jest modlitewnik, stojak na hantle i obciążenia, linki do ćwiczeń, dźwignia do ćwiczenia mięśni nóg czy stojak pod sztangę. Ten ostatni element jest niezbędny, jeśli chcemy mieć możliwość samodzielnego wyciskania sztangi bez asekuracji drugiej osoby. W sprzedaży znajdziesz ławki treningowe z zainstalowanym do nich na stałe stojakiem pod sztangę lub ławki z dostawianymi stojakami. Ta druga opcja wydaje się korzystniejsza, zwłaszcza dla tych osób, które prócz wyciskania sztangi, planują również trenować mięśnie nóg, wykonując przysiady ze sztangą.

Dodaj komentarz

Top