Jesteś tutaj
Strona główna > Kuchnia i zdrowie

Kreatywne sposoby na promocję gastronomii w Internecie

Internet, a w szczególności media społecznościowe, to prosty i jednocześnie skuteczny środek na promowanie własnych restauracji. Jednak, żeby goście chętnie Cię odwiedzali musisz wiedzieć, jak umiejętnie ich do tego zachęcać. Powinieneś wiedzieć, że ludzie będą chcieli zjeść Twoje dania, jeśli zobaczą, jak apetycznie wyglądają. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o roli social mediów w promowaniu Twojej knajpy, koniecznie zapoznaj się z naszym artykułem!

Restauracje w mediach społecznościowych

Już dawno minęły czasy, kiedy najlepsze lokale gastronomiczne czy knajpy rozdawały ulotki, żeby się wypromować. Teraz wiele z nich sięga po nowocześniejsze i o wiele bardziej skuteczne sposoby, jakimi są media społecznościowe. Większość dobrych restauratorów ma świadomość, że obecność w Internecie ma ogromne znaczenie dla powodzenia ich interesu. Dlatego spora część z nich decyduje się na założenie profilu swojej restauracji w mediach społecznościowych. Umożliwia im to nie tylko zaprezentowanie swojej oferty, ale także utrzymywanie przyjaznych relacji z gośćmi swojego lokalu oraz informowanie ich o tym, co aktualnie dzieje się w restauracji.

Jak promować jedzenie?

Pamiętaj o tym, że je się także oczami. Smaczne danie to jedynie połowa sukcesu, ponieważ do odwiedzenia Twojej restauracji może przede wszystkim zachęcić wygląd podawanego dania. Jest to niezwykle ważne, zwłaszcza dla tych, którzy zwracają uwagę na najwyższą jakość obsługi i jedzenia. Do promowania smakowicie wyglądających potraw, a także informowania o swojej ofercie sprawdzą się nie tylko takie media społecznościowe jak Facebook, ale także Instagram czy Pinterest. Możesz zachęcić swoich gości do oznaczania na zdjęciach potraw z Twojej restauracji lub stworzyć galerię fotografii, gdzie zaprezentujesz aktualne menu. Pamiętaj, że obraz potrafi być dużo bardziej przekonujący niż słowa. Chyba nic bardziej nie zachęci potencjalnego gościa do odwiedzin Twojego lokalu jak apetycznie wyglądające potrawy.

Niekonwencjonalne wykorzystanie SM w promocji marki

Innym sposobem, który coraz częściej pojawia się w kontekście najnowocześniejszych pomysłów na promowanie marki i poszerzanie jej kanałów sprzedaży, jest zaskoczenie stałych i potencjalnych klientów. Wydaje Ci się, że w dzisiejszych czasach to niemożliwe? A jednak! Zarówno na świecie jak i w Polsce coraz chętniej podchodzi się do zagadnień promocji nieszablonowo, bo tylko taki marketing zapada w pamięć. Jak robią to znane brandy? Jednym z ciekawszych przykładów na wykorzystanie mediów społecznościowych w promocji w ostatnim czasie jest funkcjonalność Click&Pizza dostępna na Twitterze dzięki marce Telepizza – http://www.telepizza.pl/podstrona/281/clickandpizza.html. Za jej sprawą użytkownik jednym tweetnięciem może zamówić pizzę do domu. Proste i sprytne – bo najedzony twitterowicz to szczęśliwy klient, który nie tylko zapamięta markę, ale chętnie (i szybko) będzie do niej wracał.

pizza-814044_1920

Dodaj komentarz

Top