Jesteś tutaj
Strona główna > Kultura

Kolejny rekord liczby widzów w kinach

Pierwsze półrocze 2015 to najlepsze 6 miesięcy pod względem frekwencji w kinach od 2002 roku. Według podsumowania przygotowanego przez New Age Media na podstawie danych opublikowanych w boxoffice.pl od stycznia do końca czerwca sprzedano ponad 21,5 milionów biletów! To także o 11,5% więcej w porównaniu z pierwszą połową ubiegłego roku.

Na ten rewelacyjny wynik złożył się bardzo mocny repertuar w 1. kwartale 2015, m.in. ekranizacja powieści „Pięćdziesiąt twarzy Greya” (1,8 mln widzów), spin-off trylogii filmów z serii „Madagaskar” – animacja „Pingwiny z Madagaskaru 3D” (1,6 mln widzów) i kolejna część Hobbita – „Hobbit: Bitwa Pięciu Armii 3D”, która w sumie zgromadziła przed ekranami ponad 2 240 tyś osób. W 2. kwartale 2015 przed ekrany kin przyciągnęły widzów takie hity jak „Szybcy i wściekli 7”, których obejrzało prawie milion kinomanów, „Avengers: Czas Ultrona 3D” oraz hit ostatnich tygodni „Minionki 3D”.

„Tym razem pierwsza połowa roku zdecydowanie należała do filmów amerykańskich” – komentuje Marta Weczera, International Marketing Director w domu reklamy kinowej New Age Media. „Rodzime produkcje wygenerowały jedynie 15,1% frekwencji ogółem i jak na razie żadnej z nich nie udało się zgromadzić milionowej widowni. Odwróciła się więc sytuacja z zeszłego roku, kiedy to mieliśmy na ekranach bardzo dużo polskich hitów.” – dodaje.

Prognozy na drugie półrocze, ze względu na mocny repertuar, również są bardzo obiecujące. Będzie można zobaczyć m.in. kolejną część światowego hitu „Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy”, „Spectre/Bond 24”, ostatnią część ekranizacji powieści „Igrzyska śmierci: Kosogłos. Część 2” oraz kilka ciekawych polskich produkcji, m.in.: kontynuację kultowej komedii romantycznej „Listy do M.”, oparty na faktach film „Chemia” w reżyserii Bartosza Prokopowicza, czy „Panie Dulskie” Filipa Bajona z Krystyną Jandą, Katarzyną Figurą i Mają Ostaszewską. Jeżeli te top filmy przyciągną równie liczną publiczność, co hity pierwszego półrocza, to cały rok 2015 ma szansę na rekordowy wynik.

New Age Media (NAM) to największy w regionie Europy Środkowej dom sprzedaży reklamy w kinach wielosalowych. W Polsce NAM odpowiada za  sprzedaż reklam w największej sieci multipleksów Cinema City, oraz w kinach M IMAX. Oferta reklamowa New Age Media obejmuje łącznie na terenie Europy 96 multipleksów i 9 kin IMAX. W Polsce NAM oferuje czasi przestrzeń reklamową w 43 obiektach kinowych Cinema City i M IMAX, w tym komunikację „on-screen” na 355 ekranach. New Age Media jest spółką zależną Cinema City Group.

Źródło: Newseria

kino

Dodaj komentarz

Top