Jesteś tutaj
Strona główna > Kuchnia i zdrowie

Dieta na wakacjach, czyli co jeść na wyjeździe

Rozpoczęcie sezonu letniego nie koniecznie oznacza koniec dbałości o zdrowe odżywianie. Wiele z nas powinno zwrócić uwagę na jadłospis również w czasie wakacyjnych wypadów, aby dotychczas uzyskane efekty utrzymały się jeszcze długi czas. O tym jak zorganizować swój jadłospis również w czasie wakacji pomoże lektura artykułu.

Wymarzony wyjazd tuż tuż, jednak cały czas z tyłu głowy siedzi nam świadomość o naszym sposobie odżywiania. Trzymanie diety podczas wycieczek to zadanie znacznie utrudnione, ponieważ nie zawsze mamy dostęp do własnej kuchni czy wszystkich artykułów. Właściwa organizacja jednak wystarczy, aby nie dać się zaskoczyć się w praktyce. Jeśli nasze zakwaterowanie obejmuje mieszkanie lub pokój z aneksem kuchennym, mamy znacznie łatwiejszą sytuację. Posiłki możemy przygotowywać we własnym zakresie, a na piesze wycieczki i wypady po za miasto przechowywać je – podobnie jak lunchbox – w pudełkach. Dzięki temu będziemy mieli dostęp do zawsze świeżych produktów, bez przymusu kupowania czegoś na mieście.

Szwedzki stół czy jedzenie na mieście?

Co innego, jeśli nasza zorganizowana, wakacyjna wycieczka obejmuje również kwestie wyżywienia. Na szczęście, większość pensjonatów i hoteli dysponuje ofertą stołu szwedzkiego, umożliwiając nam większą możliwość wyboru tego, co ostatecznie wyląduje na naszym talerzu.  Wypad na wycieczkę do miasta zazwyczaj wiąże się z wizytą w restauracji. Jeśli wybieramy kuchnie lokalną starajmy się wybierać potrawy niesmażone, lecz grillowane bądź pieczone. Dodatek surówki na bazie jogurtu czy lekkiego, oliwnego dressingu świetnie wzbogaci nasze danie. Zwróćmy również uwagę na wielkość porcji, ponieważ obiad składający się z pozornie lekkich i zdrowych produktów może charakteryzować się wysoką kalorycznością, właśnie ze względu na obfitość.

Gofry, lody i frytki

Nasza silna wola będzie wystawiona na prawdziwą próbę szczególnie na uliczkach morskich kurortów. To właśnie tam na każdym kroku czyhają na nas lody, słodkie koktajle czy gofry. Aby jednak nie odmawiać sobie przyjemności i wprowadzić również mini wakacje dla naszego podniebienia, postawmy na wybór owocowych sorbetów, świeżo wyciskanych soków czy koktajli bez cukru.

1082320754-picnic

Dodaj komentarz

Top