Jesteś tutaj
Strona główna > Sport

Dieta na masę – co jeść, aby zwiększyć masę ciała?

Zwiększenie beztłuszczowej masy ciała, czyli mięśni jest marzeniem dla wielu mężczyzn. Szczególnie tych o budowie ektomorficznej. Cechuje się ona drobną budową układu kostnego. Naturalnie smukła sylwetka jest efektem przyśpieszonego metabolizmu. Zwiększenie masy ciała możliwe jest przez zapewnienie dodatniego bilansu energetycznego. Wtedy ilość dostarczanych kalorii będzie przewyższała zapotrzebowanie.

Nadmiary energii zostaną zmagazynowane w postaci glikogenu oraz tłuszczu. W ten sposób masa ciała na pewno się zwiększy, ale czy o pokrycie tłuszczem nam chodziło? Zwiększenie masy ciała przez rozbudowę mięśni jest możliwe tylko łącząc racjonalną dietę z ćwiczeniami fizycznymi. Dzięki temu wszystkie naddatki energii możemy zaprząc do pracy na rzecz rozwoju mięśni. Dieta musi iść w parze z treningiem – zobacz jak zmodyfikować trening, aby w połączeniu z dietą szybciej przyniósł efekty: http://www.menshealth.pl/fitness/Trening-na-mase-8-zmian-dla-szybszych-efektow,3956,1.

cojescnamase

Dieta na masę – co jeść?

Jeżeli chcemy zwiększyć masę ciała, musimy stosować się do zaleceń dietetycznych, które pozwolą nam na lepszy i pełny rozwój mięśni. Poniżej krótka lista produktów, które powinniśmy uwzględnić w swoim jadłospisie.

  1. Ryby morskie – zawierają one nienasycone kwasy tłuszczowe Omega-3. Mięśnie staja się bardziej wrażliwe na działanie insuliny, co powoduje spalanie zapasów glikogenu i zwiększoną podaż aminokwasów i glutaminy.

  1. Sód – w czasie budowania masy warto podnieść jego zawartość w diecie. Jest minerałem, który jest niezbędny w fazie przyrostu masy. Ułatwia magazynowanie glikogenu oraz wchłanianie aminokwasów. Warto zachować umiar, bo sód działa również na retencję wody, czyli jej zatrzymywanie w organizmie.

  1. Białko – podstawowy składnik, który odpowiedzialny jest za budowanie masy mięśniowej. Dzienna dawka spożywanego białka powinna wynosić pomiędzy 2-3 gramów na kilogram masy ciała. Najwięcej biała posiadają produkty pochodzenia zwierzęcego: mięso, jaja, nabiał, mleko.

  1. Węglowodany (w tym cukry) – podstawowy składnik energetyczny człowieka, który zawarty jest w dużych ilościach w kaszach, ryżu, ziemniakach oraz produktach mącznych. W zbyt dużych ilościach odłożą się one w postaci tłuszczu w naszym organizmie.

Dodaj komentarz

Top