Jesteś tutaj
Strona główna > Różności

W czym może pomóc CRM?

CRM to skrót od angielskiego wyrażenia Customer Relationship Manager, co oznacza zarządzanie relacjami z klientami. W praktyce oznacza to ustalony i spójny sposób w jaki traktujemy naszych klientów począwszy od pierwszego kontaktu, przez sprzedaż aż po obsługę posprzedażową. W dzisiejszym artykule omówimy w czym może pomóc CRM.

Korzyści płynące z wdrożenia systemu CRM

CRM ma wiele zalet i w tym punkcie postaramy się opisać najważniejsze z nich.

Lepsza obsługa klienta

CRM pozwala na bardzo łatwy i szybki dostęp do wszystkich danych klienta. W systemie możemy zebrać wszystkie informacje na temat danego klienta, łącznie z każdym realizowanym z nim kontraktem. Pamiętajmy o tym, że jeżeli klient widzi zaangażowanie oraz troskę ze strony firmy, z którą współpracuje to na pewno to doceni i zostanie z nami na dłużej.

Stały dostęp do systemu

Systemy CRM, które działają na przeglądarkach internetowych gwarantują nam dostęp do systemu z dowolnego miejsca na świecie pod warunkiem łączności z internetem. Dzięki temu mamy możliwość kontaktu z klientem przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Zdecydowanie pozytywnie wpłynie to na relację z klientem, jeżeli będziemy w stanie odpowiedzieć na jego pytanie niezależnie od pory dnia czy roku.

Utrzymywanie klienta

Jednym z głównych celów systemu CRM jest utrzymywanie jak najlepszej relacji z klientem. Pracownik nie zawsze będzie pamiętał o wszystkich sprawach klienta i może zdarzyć się tak, że zapomni mu przypomnieć o wygasającej usłudze. W CRM możemy ustawić przypomnienie na dokładną datę dzięki czemu unikniemy nieprzyjemnych sytuacji. Klient na pewno to doceni.

Analiza wyników

Zaawansowane systemy CRM mają również możliwość przeprowadzenia dokładnej analizy sprzedaży czy działań marketingowych oraz sporządzenia szczegółowego raportu. Dzięki temu będziemy mogli sprecyzować swoje kolejne działania, tak, aby przyniosły one jak największy sukces.

Profilowanie klienta

Dzięki systemowi CRM mamy możliwość stworzenia spersonalizowanej strategii marketingowej pod konkretnego klienta.

Wady CRM

Pomimo tego, że system ten niesie ze sobą wiele zalet, to niestety ma też swoje wady.

Koszty

Koszty wdrożenia oraz eksploatacji CRM potrafią być naprawdę wysokie. Do tego doliczmy szkolenia dla pracowników, którzy będą korzystać z tego systemu. Jeżeli nasz sprzęt komputerowy w firmie jest starej daty to konieczna może być jego wymiana na nowszy, który zagwarantuje płynne i przyjemne korzystanie z systemu.

Podsumowanie

CRM przynosi wiele korzyści dla firmy i z pewnością usprawni kontakty z klientem. Jest to system warty polecenia, jednak przed podjęciem decyzji należy oszacować czy będzie się to opłacało, ze względu na wysokie koszty wdrożenia oraz inne potencjalne wydatki, takie jak np. szkolenia pracowników.

Sprawdź software house, który stworzy CRM dla Twojej firmy.

Dodaj komentarz

Top