Jesteś tutaj
Strona główna > Sport

Ćwiczenia wykonywane z użyciem ławeczki

To czy jesteś stałym bywalcem, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z treningiem na siłowni, nie ma większego znaczenia. Odrobinę wiedzy nigdy nikomu nie zaszkodziło, zwłaszcza gdy mamy później wykonywać i wykorzystywać ją w praktyce. Dziś przedstawimy Wam 2 rodzaje ćwiczeń wykonywanych na ławeczce, dzięki którym możecie dopracować wybrane partie Waszego ciała. Dla osób, które posiadają dużą wiedzę z zakresu ćwiczeń na siłowni, ten artykuł może zachęcił do urozmaicenia swoich treningów oraz wcielenia naszych ćwiczeń, by pozbyć się rutyny czy niechcianej stagnacji. Osobom, które dopiero poznają, czym jest trening siłowy, umożliwi to zapoznanie się z nowymi technikami i ćwiczeniami na siłowni. Takie osoby jednak powinny wykonywać swoje pierwsze ćwiczenia pod nadzorem specjalisty, który wskaże ewentualne wady w wykonywaniu treningu, by uniknąć błędów czy kontuzji.

zestaw do ćwiczeń z ławkami

Co potrzebujemy do wykonania treningu na ławeczce?

Do wykonania takich typu ćwiczeń potrzeby jest zestaw do ćwiczeń z ławką, gdzie wszystkie ćwiczenia będziemy wykonywać właśnie na takiej ławeczce treningowej. W podstawowym składzie zestawu prosto z siłowni to między innymi stojaki, hantle, obciążenia czy gryf łamany, dzięki którym wykonamy różne ćwiczenia na ławce z wykorzystaniem obciążenia.

Wymach hantlą za głowę

Do takiego ćwiczenia będzie potrzebna hantla oraz wspomniana ławeczka. Kładziemy się na ławeczce oraz chwytamy oburącz hantlę i na wyprostowanych rękach przenosimy ją naprzeciwko swojej głowy. Następnie bierzemy wdech i przenosimy ręce na tył głowy, delikatnie uginając łokcie. Wracając do pozycji wyjściowej, pamiętajmy o wykonaniu wydechu. Mięśnie, które pracują przy wykonywaniu tego typu ćwiczenia to mięsień najszerszy grzbietu, mięsień obły większy, głowa długa tricepsu oraz mięsień piersiowy większy. Pamiętajmy również, by łopatki, głowa oraz plecy ściśle przylegały do ławeczki.

Wyciskanie hantli na ławce skośnej

Tu również będzie niezbędny zestaw do ćwiczeń z ławką, gdzie naszymi niezbędnikami będą dwie hantle. Dzięki temu, że ławeczka jest pochylona pod pewnym kątem, umożliwia na większą stabilizację i zrównoważenie mięśni klatki piersiowej, przez co angażuje mocniej górne partie. Należy położyć się na ławeczce i ustawić ławeczkę pod kątem 15 do 45 stopni. Wyginamy przy tym nasze plecy w lekki łuk oraz warto pamiętać, by przy tym nasze nogi były mocno przytwierdzone do podłoża. Następnie bierzemy po jednej hantli i wyprostowując je nad naszą głową, delikatnie do siebie zbliżamy. W takiej pozycji powoli opuszczamy hantle po obu stronach torsu. Nie odrywając się od ławeczki, należy pchnąć hantle ku górze. Warto świadomie napiąć mięśnie klatki piersiowej oraz kontrolować każdy wykonywany ruch dla większej kontroli swojego ciała.

Dodaj komentarz

Top