Jesteś tutaj
Strona główna > Sport

Bieganie – kiedy moda staje się stylem życia

Moda na bieganie ogarnęła cały świat. Biegają sportowcy, politycy, gwiazdy estrady. Aplikacje takie jak Endomondo, Nike + czy Strava cieszą się milionami pobrań na całym świecie. Kto, ile i w jakim czasie jest jednym z najczęściej poruszanych tematów rozmów w biurach, na uczelni, w kawiarniach i na ulicy. Oblężenie przeżywają także sklepy z obuwiem sportowym.

Poza oczywistymi korzyściami zdrowotnymi bieganie także sprawia, że jesteśmy lepiej postrzegani w towarzystwie. Serwisy społecznościowe, takie jak Instagram czy Facebook przepełnione są od zdjęć spoconych koszulek, najmodniejszych kolorowych adidasów i pulsometrów. Biegamy, dlatego, że chcemy być uważani za nowoczesnych i dbających o siebie.
Zalety biegania
Korzyści wynikających z biegania jest naprawdę wiele. Przede wszystkim uaktywnia ono cały nasz organizm, zbawiennie wpływając na pracę serca, płuc i mięśni. Bieganie zapobiega także takim chorobom jak osteoporoza oraz obniża poziom cholesterolu w organizmie. Nic innego nie pomaga nam tak skutecznie zrzucić nadprogramowe kilogramy i poprawić naszą kondycję i odporność.
Co najważniejsze, jak podkreśla wielu biegaczy, bieganie uwalnia endorfiny, zwane także hormonem szczęścia. Dzięki temu poprawia nasze samopoczucie, obniża poziom stresu i likwiduje stany lękowe.

Jak odpowiednio przygotować się do uprawiania tego niezwykle popularnego sportu?

Buty do biegania

Buty stanowią najważniejszą część stroju biegacza. Dlatego nie należy zbyt oszczędzać na tym zakupie. Najlepiej wybrać obuwie sprawdzonych, sportowych marek. Szeroki wybór obuwia do biegania znajdziemy w sklepach internetowych. Warto skorzystać z promocji i kodów rabatowych. Kody rabatowe Runnerinn na Kupon.pl czy innych sklepów to zdecydowana oszczędność przy zakupie wysokiej jakości butów, dopasowanych do naszych potrzeb.
Dobry but powinien być lekki i wytrzymały. Przede wszystkim powinien zapewniać dobrą ochronę dla naszych stawów i ścięgien. Najważniejszy jest komfort treningu oraz odpowiedni dobór obuwia do rodzaju stopy. Jak to zrobić? Należy najpierw zaznajomić się z takimi terminami jak pronacja, neutral i supinacja.
• Pronacja to sposób, w jaki stopa obraca się podczas biegania do wewnątrz. Problem ten dotyczy, w mniejszym lub większym stopniu każdego z nas, i jest on całkowicie naturalny. To właśnie pronacja określa sposób, w jaki biegamy. Dobór odpowiednich pod tym kątem butów, posiadających wsparcie od wewnętrznej części, jest niezbędny, jeśli nie chcemy narażać się na urazy.
• Jeśli stopa wykonuje prawidłowy ruch, a ciężar ciała rozprowadzany jest równomiernie po całej stopie, mamy do czynienia z neutralem. Osoby powiadające taki rodzaj stopy powinny używać butów bez stabilizatora.
• Supinacja to nadmierne obciążenie zewnętrznej krawędzi stopy. Biegacze-supinatorzy powinni wybierać buty z mocną amortyzacją.

Odzież do biegania

Odpowiedni strój ma być wygodny, przewiewny i dobrany do panujących warunków pogodowych. Ważne, aby spodnie nie były zbyt szerokie, i najlepiej, żeby posiadały ściągacze. Jeśli myślimy o kupnie nowego stroju warto rozważyć również zakup lekkiej, przeciwdeszczowej bluzy, oraz bielizny termoaktywnej. W ten sposób będziemy przygotowani już na bardzo kapryśną, jesienną pogodę.
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby oprócz wygody, postawić także na dobry look. Odzież sportowa już dawno opuściła siłownie i hale treningowe przenosząc się na ulice. Kolorowe, odpowiadające najnowszym światowym trendom stroje Stelli McCartney dla Adidasa są tego najlepszym przykładem. Modni sportowcy portowi potwierdzają- nic tak nie motywuje do systematycznego treningu, jak kupno nowego topu czy legginsów.
Akcesoria
Na rynku można obecnie znaleźć wiele przydatnych akcesoriów, które z pewnością ułatwią nam trening. Jeśli naszą ulubioną porą na jogging jest ranek lub dzień warto pomyśleć o okularach przeciwsłonecznych. Przy długich dystansach przyda nam się również pas do biegania, do którego możemy umocować nie tylko odtwarzacz z ulubioną muzyką, lecz również butelki z wodą. Równie przydatna jest też opaska na telefon. Dla zwiększenia efektywności naszego treningu warto zastosować opaski kompresyjne na uda i łydki, a także ciężarki, które można przymocować do kostek.

bieganie-kiedy-moda-staje-sie-stylem-zycia

Dodaj komentarz

Top