Jesteś tutaj
Strona główna > Lifestyle

7 wskazówek, dzięki którym zrealizujesz swoje postanowienia noworoczne

 

Jak co roku duża część z nas składa postanowienia noworoczne. Jedni takie typowe, standardowe- zrzucić kilka kilo, zacząć regularnie ćwiczyć lub biegać, przestać palić, zmienić dietę na zdrowszą. Inni postanawiają, że będą się więcej uśmiechać, znajdą miłość, zaczną oszczędzać pieniądze lub ograniczą kłótnie z małżonkiem. Niektórzy mają też bardziej nietypowe postanowienia- jak na przykład SA Wardęga- „Przygotuję się na apokalipsę Zombie, (…) Pomogę dziadkowi w żniwach”


Jak to się dzieje, że aż 88% postanowień zakończy się fiaskiem? Co zrobić, aby właśnie Twoje postanowienie znalazło się w tych 12 procentach postanowień, które wejdą w życie? Na ten temat wiemy już prawie wszystko, bo co rok sytuacja się powtarza. Wypowiadają się mądrzy ludzie, doradzają psychologowie… Postanowiłam wybrać kilka ważnych według mnie czynników, które pomogą w wytrwaniu ze swoim postanowieniem.

  1. Motywacja

– na początku mamy ją ogromną, ale z dnia na dzień staje się słabsza- jeśli chodzi o takie tematy jak odchudzanie, ćwiczenie, zdrowa dieta- samemu jest ciężko zmotywować i zmienić stare nawyki. Dlatego ważna jest pomoc osób ze swojego otoczenia, z domu oraz z pracy i przyjaciół. Jeśli jednak znajomi zawiodą- można szukać wsparcia u innych osób, które również rozpoczynają swoje zmagania. W serwisie na-kawe.net można znaleźć osoby ze swojej okolicy, które również szukają kompanów np. do wspólnego biegania, chodzenia na fitness oraz innych aktywności. Razem zawsze raźniej i bardziej motywująco!

  1. Tworzenie postanowień realnych do spełnienia

– jeśli dotychczas ciągle odżywialiśmy się na Fast foodach lub preferowaliśmy tryb odpoczynku przed TV- ciężko z dnia na dzień rozpętać rewolucję i jeść tylko szpinak, wyrzucić z domu telewizor i cały wolny czas spędzać na siłowni. Metoda małych kroków może okazać się dużo lepszą receptą na nasze postanowienie. Zamiast robić totalną rewolucję w lodówce, może lepiej poszukać kilka przepisów ze zdrową żywnością i powoli wprowadzać do naszej diety nowe potrawy oraz zacząć uczęszczać do restauracji w których można zjeść coś bardziej zdrowego niż kebab. Nie musimy przecież od razu jeść same sałatki- wystarczy jak do przygotowywania posiłku weźmiemy produkty mniej przetworzone i będziemy przykładać większą uwagę w sklepie na skład produktu. Tak samo z telewizorem- na początku wybieramy tylko dwa, trzy programy, które oglądamy w ciągu dnia, a zaoszczędzony czas wykorzystujemy wychodząc na spacer, odwiedzając znajomych lub rozwijając swoje pasje.

  1. „Zacznę od jutra”

– jeśli postanowienie noworoczne jest realne do spełnienia- wiemy co chcemy osiągnąć, nie ociągamy się z tym. Jeśli nawet naszym postanowieniem są wakacje marzeń w sierpniu- już dzisiaj można przemyśleć gdzie chcemy jechać, jaki mamy fundusz, czy wolimy sami zaplanować podróż, czy zdajemy się na biuro podróży.

  1. Podsumuj poprzedni rok oraz stwórz listę celów na ten rok

– wtedy też mamy chwilę czasu na przemyślenie, co udało nam się zrobić w poprzednim roku, czy nasze ubiegłoroczne postanowienia zostały spełnione, a jeśli nie to dlaczego. Warto też zadać sobie pytanie, co tak naprawdę dla nas jest ważne w Nowym Roku i czy nasze postanowienie jest częścią przemyślanego planu.

 

  1. Postanowienie noworoczne powinno być nacechowane pozytywnie

– wiem, wiem, oklepane psychologiczne bzdety… Ale czy nie lepiej się myśli o swoim postanowieniu i chce się wprowadzać go w życie, kiedy myślimy o pozytywnych efektach, np.: Będę mieć piękne ciało, w którym będę się czuć doskonale , Widzę pozytywną zmianę mojego stylu życia. Dużo bardziej perswazyjnie działają od postanowień nacechowanych negatywnie: Przestanę być gruba lub Przestanę jeść chipsy i oglądać TV. Pozytywne myślenie to naprawdę klucz do sukcesu- bo jak wiadomo nasz mózg kieruje naszym ciałem, jeśli będzie negatywnie nastawiony, ciężko będzie przestawić system na zmiany.

 

  1. Ustalaj cele i trzymaj się nich

– ustal terminy, w trakcie których masz do wykonania pewien odcinek pracy związanej ze swoim postanowieniem, przykładowo:
• Rozpoczynam nowy biznes: do końca marca tworzę biznesplan, do końca czerwca szukam partnerów biznesowych oraz opracowuje plan sprzedaży i marketingu, lipiec- rozpoczynam załatwianie formalności.

• Zaczynam regularnie ćwiczyć i spędzam aktywnie każdą wolną chwilę: styczeń- chodzę na fitness dwa razy w tygodniu, luty- chodzę na fitness dwa razy w tygodniu i dwa razy na basen, kwiecień- fitness, basen, zaczynam bieganie

Wszystko zależy od Ciebie, twoich predyspozycji. Postanowienie, które ma jasno określony i wysmartowany cel (prosty, mierzalny, osiągalny, istotny, określony w czasie) o wiele łatwiej wcielić w życie. Jak nie tworzyć celu: Będę miał psa. Przykład poprawnego celu: Do końca czerwca kupię sobie psa- labradora w kolorze piaskowym.

 

  1. Pracowitość, nie dyscyplina

– nikt nie może utrzymać dyscypliny przez 30 dni, ale kilka osób które są pracowite, kontynuują postanowienie przez cały rok. Kropla drąży skałę. Robienie codziennie małego kroku w naszym postanowieniu jest o wiele łatwiejsze i szybciej nam pomoże w osiągnięciu celu niż usilne trzymanie się w ryzach. Postanowienie ma być dla nas czymś przyjemnym, a nie męczarnią i zmorą, którą ze względu na daną sobie obietnicę wykonujemy za wszelką cenę.

Joanna Szafran, redpostanowienie_2015aktor na-kawe.net

 

Dodaj komentarz

Top