Jesteś tutaj
Strona główna > Kuchnia i zdrowie

5 porad jak zwiększyć masę mięśniową

Moda na bycie „fit” i zdrowe żywienie w pełni się rozszalała, regularne treningi, diety i odżywki dla sportowców stają się codziennością coraz to większej części społeczeństwa. Jednak zbudowanie idealnej,  wymarzonej sylwetki wymaga od nas nie tylko nakładów ciężkiej pracy ale przede wszystkim wiedzy – wiedzy o tym jak trenować, co jeść i na co kłaść nacisk, by osiągnąć możliwie najlepsze efekty treningu. Zwłaszcza w momencie, w którym pozbyliśmy się już zbędnych kilogramów a naszym następnym celem jest zbudowanie masy mięśniowej i idealnej sylwetki. Nie jest to zadanie proste, jednak stosując się do kilku prostych porad, możemy osiągnąć znakomite wręcz efekty.

Oto kilka wskazówek, dzięki którym zbudujesz sylwetkę gladiatora

  1. Zwiększ spożycie sodu

To jeden podstawowych minerałów, którego jest niezbędny do przyrostu masy mięśniowej. Mimo że może powodować retencję wody, to ułatwia magazynowanie glikogenu a także wchłanianie aminokwasów. Dodatkowo zwiększa czułość mięśni na działanie insuliny.

  1. Ryby to droga do idealnych mięśni

Zawierają bowiem w sobie kwasy omega 3 , dzięki którym mięśnie zwiększają swoją podatność na działanie insuliny. W efekcie mięśnie spalają zapasy glikogenu, przyjmując jednocześnie aminokwasy i oszczędzając zapasy glutaminy. Trzeba jednak pamiętać, że chodzi tu o ryby tłuste – takie jak np. Łosoś.

  1. Aerobik nie jest twoim przyjacielem

Mimo iż bardzo dobrze wpływa na spalanie tłuszczu, to w przypadku budowy masy mięśniowej nie jest już tak przyjemnie. Utrudnia bowiem odpoczynek mięśni, zmniejszając jednocześnie przyrost siły i masy mięśniowej.

  1. Szarpane powtórzenia też są ważne

Stopniowe zwiększanie obciążenia jest oczywiście obowiązkowe jeżeli chcemy zwiększyć swoją siłę i masę mięśniową. Jednak siła, równa jest masie (w tym przypadku podnoszonego ciężaru) oraz przyspieszeniu (prędkości z jaką podnosisz ciężar). Dlatego dobrze będzie, jeśli w połowie wykonywania serii na sztandze – zwiększysz tempo powtórzeń. Pamiętaj jednak – zwłaszcza przy wyciskaniu na sztandze prostej, by zawsze mieć asekuracje ponieważ takie ćwiczenie bardziej męczy mięśnie.

  1. Zastrzyk kalorii i protein w środku nocy

Profesjonalni kulturyści jedzą nawet do sześciu razy na dobę, dlatego też dobrze będzie jeśli podczas budowania masy mięśniowej zwiększysz liczbę przyjmowany kalorii, dzięki czemu dostarczysz do mięśni dodatkowe białka, tłuszcze i węglowodany. Napój proteinowo-białkowy wypity w środku nocy dodatkowo pobudzi przyrost masy mięśniowej.

Więcej porad dotyczących treningu znajdziesz na: http://forum-sportowe.pl/forum/5-trening/.

Dodaj komentarz

Top