Jesteś tutaj
Strona główna > Biznes

4 zalety responsywnej strony internetowej

Responsywne strony www szturmem wręcz zdobywają dzisiejszy rynek. To rozwiązanie, które nie tylko ułatwia korzystanie z naszej strony z perspektywy klienta, ale także w zakresie administracji. Co ważniejsze, responsywna strona internetowa ma znaczący wpływ na przyciąganie potencjalnych klientów, użytkowników czy czytelników. Jak pokazują najnowsze badania – już prawie połowa internautów przegląda strony internetowe na urządzeniach mobilnych, a to właśnie w ich zakresie najbardziej przydaje się responsywna strona www – dopasowuje się ona bowiem do każdego rodzaju urządzenia, na którym jest otwierana.

Trzeba pamiętać, że sieć to najbardziej konkurencyjna przestrzeń, w której na przyciągnięcie uwagi klienta mamy zaledwie kilka sekund, dlatego też osoba, która wejdzie na stronę przy pomocy swojego telefonu i będzie miała problemy z dotarciem do konkretnych treści, szybko wróci do wyników wyszukiwania i znajdzie to czego szuka u konkurencji. To jednak nie wszystkie zalety responsywnej strony www, przedstawiamy 4 największe korzyści, płynących ze stworzenia takowej domeny.

  1.  Responsywna strona automatycznie dopasuje się do różnych urządzeń

Jest to kwestia dość oczywista, jednak to największa i najważniejsza zaleta responsywnej strony www. Nie musimy dłużej męczyć się z kilkoma adresami (zwłaszcza tymi z przedrostkiem m. na początku, które do niedawana były bardzo popularne). Dzięki zastosowaniu technologii rozpoznawania rozdzielczości ekranu, tworzenia ekranów startowych i przełączników, nasi potencjalni odbiorcy w łatwy i szybki sposób odnajdą się na naszej stronie www.

  1. Jeden URL dla jednej treści

Do tej pory, często spotykaliśmy się z sytuacją, w której jedna treść na tej samej stronie, dostępna była pod różnymi adresami URL, co powodowało spore problemy. Na pierwszy rzut oka, nie wydaje się to niczym strasznym – zwłaszcza dla niedoświadczonych użytkowników internetu, jednak dobrze wszystkim znany Google, patrzy na tego typu praktyki bardzo nieprzychylnie, a to może spowodować spadek naszej strony w wynikach wyszukiwania, co bezpośrednio przełoży się na spadek klienteli.

  1. Jeden kod HTML dla każdej rozdzielczości

To jedna z najważniejszych zasad, którą kierowano się przy RWD (Responsive Web Design). Kod HTML strony ma być taki sam, niezależnie od tego, na jakim urządzeniu (a co za tym idzie ekranie) jest aktualnie wyświetlana. Możemy dzięki temu oszczędzić masę czasu i pracy, którą musielibyśmy poświęcić na tworzenie kodu na różne urządzenia przy projektowaniu strony. Dzisiaj wystarczy napisać semantyczny kod HTML, a za pomocą stylów CSS z warunkami Media Queries bez problemu wyświetlimy go na każdym ekranie.

  1. Utrzymanie i rozwijanie kody strony

Warto wspomnieć, że kod stron, które napisane zostały przy pomocy RWD, jest zdecydowanie łatwiejszy w utrzymaniu, modernizacji czy aktualizacji. A to wszystko z jednego, prostego powodu – jest go znacznie mniej niż w przypadku tradycyjnych rozwiązań. Skoro kodu jest mniej i jest jego jedna wersja – łatwiej dopasujesz go do aktualnych potrzeb.

Dodaj komentarz

Top